Щиро запрошую на свій сайт!

Перший урок "Я – громадянин України і цим пишаюся!"




 

МЕТА:розширювати і поглиблювати поняття громадянськості; розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, виховувати любов до рідного краю.

ОБЛАДНАННЯ: Карта України,таблиці «Моя країна Україна», , магнітофон, диск шкільних пісень та пісень про Україну, « сердечка» для побажань, плакат « Я – маленький українець».

ХІД УРОКУ

І.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК.

( лунають пісні про 1 Вересня )

Вчитель.: Добрий день,  діти,

ви підросли і змужніли у нас.

Будемо вчитись, дружити, радіти

й називатись 3- Бклас.

Я сьогодні всіх щиро вітаю

в нашій школі, у дружній сім’ї,

і міцного здоров’я бажаю

й щастя-радості, любі мої.

Ми раді вітати у нашій класній родині та, хай ваші зірочки яскраво сяють на зоряному небі країни знань.

Учень 1:  Увага! Увага! Скінчилося літо!

А скільки пригод неймовірних прожито!

Поїздки до моря, веселі походи,

ігри та сонце, дарунки природи.

Вчитель. Чому ж ми сьогодні зібрались на свято?

І з чим на лінійці нас всіх привітали?

Учень 2 ( Габзовська Діана) Цей день незвичайний приходить до нас,

і всім до навчання ставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати,

бо трішки набридло нам вже відпочивати.

Вчитель. Що ж, Перше вересня – чарівний день,

він закликає  учнів вчитись.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

І. Вступне слово вчителя :

- Давайте разом прочитаємо вірш на дошці:

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини. ( М. Чернявський)

Вчитель: - Про яку святиню говориться у вірші?

(Про Україну)

- Як по-іншому ще можна назвати цей вірш?

(Акровірш)

Отже, діти, наш Перший урок ми розпочнемо словами   про країну, в якій ми живемо, і про вас, малих школяриків, які зростають у державі Україна. Прочитаємо разом назву нашого уроку ( на дошці )

Учень 3( Ваган  Дмитро ) На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Учень 4: .( Бердник Дарина) Ти з давніх віків непокірна була

 І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула звитяжна моя Україна.

На землях твоїх неозорих степів живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів моя золота Україна.

Учень 5:( Губанов Ілля)  В садах і дібровах в вечірні часи

 чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, – пісенна моя Україна.

Учень 6 : ( Петренко Настя) Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

 незламна моя Україна!

Учень 7:( Бабін Михайло )Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

Вчитель: Молодці,діти,що ви вже багато чого знаєте про свою батьківщину. Вам також усім відомо,що  наша країна зараз переживає важкі часи.  Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану , заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня»,заради чого наші українські воїни обороняють зараз нашу територію,нашу рідну землю.Вшануємо  пам’ять хвилиною мовчання,усіх тих,хто пожертвував самим найціннішим,що є у людини – життям,заради нашого спокою,заради того,щоб ми розмовляли рідною мовою,були вільні та незалежні. Це занадто велика плата і ми ніколи не забудемо своїх героїв,бо герої не вмирають!

( хвилина мовчання).

Учень 8:( Ялиннна Катя)Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого «Я».

Красою правди у святім двобою

Понад Майданом сонця лик сія.

Учень 9(Коротич Олександр ) Учень: Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,

Співає гордо наш Державний Гімн.

(Звучить Державний Гімн України).

Вчитель:  Діти,давайте пригадаємо,що ми вже знаємо про нашу Україну.

Вікторина: ( Презентація « Наша Україна»). Діти  по черзі виходять до столу ,беруть запитання і відповідають,потім картинка з Презентації )

-          Як називається головне місто нашої країни?

-          Яка найбільша річка України?

-          Які гори є в Україні?

-          Які моря є на півдні нашої країни?

-          Яку назву має наше рідне місто?

-          Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)

-          Назвіть державні символи України ( гімн,герб,прапор )

-          Назва гімну України (Ще не вмерла Україна)

-          Як називається основний закон України? (Конституція)

-          Хто є автором автором « Кобзаря»?

-          Що означає слово «козак»? (вільна ,незалежна людина)

 

Фізхвилинка.

Україна – (руки по сторонах)

Рідний край – (руки догори)

Поле, річка – (повороти тулуба з розведеними по сторонах руками)

Синій гай – (присідають)

Любо стежкою іти – (ходьба)

Тут живемо я і ти – (всі беруться за руки).

Вчитель: Коли по - справжньому любиш свою країну, коли знаєш її,тоді й віра в неї росте,силиться і стає великою,як сам світ.

Погляньте на карту України.

Гра « Асоціації» :

-          Що вам нагадують риси нашої країни?

На цій территорії, де з давніх  - давен жив і зараз живе український народ. Величезні простори займає наша земля. Якби ми задумали пройти пішки із заходу на схід, то на це витратили б близько 100 днів. Площа української землі – близько 1 мільйона квадратних кілометрів. Нас, українців, майже 43 мільйонів.

Не зважаючи на труднощі,які є зараз в нашій країні нам є чим пишатися!

Агентство Стратегічних Досліджень (АСД) спільно з Центром зовнішньополітичних досліджень ОПАД вирішили з’ясувати, чим найбільше пишаються українці в своїй країні.

Було визначено 10 пунктів, що вказують на предмети гордості  нашою країною:

( на дошку  поступово вивішую   ілюстрації )

1. Ми пишаємося своєю мовою, яка за підсумками світових конкурсів є однією з найкрасивіших мов планети.

 

 

2. Український інтелект

Найбільшим приводом пишатися, на думку опитаних, треба українськими мізками. Наприклад, вітчизняні конструкторські бюро досі випускають винаходи, які затребувані в усьому Світі, українські ІТ-спеціалісти мають неабиякий попит закордоном, особливо у Європі та США, попри недофінансування медичної галузі українські лікарі проводять унікальні операції, чим особливо прославився Національний Інститут серцево-судинної хірургії імені Амосова.

3. Українська природа

Українська природа – ще один привід гордитися Україною. Окрім родючої землі, що по суті є чи не головним національним багатством, Україна має надзвичайний рекреаційний потенціал. Такої кількості природно-ландшафтних зон, як в Україні, нема практично в жодній країні Європи: два моря, Кримський півострів з його унікальними природно-кліматичними та лікувальними властивостями, гірські масиви Карпат і Кримських гір, ліси, каньйони, єдина в Європі пустеля – Олешківські піски.

4. Україна – відносно безпечна країна, українці – миролюбна нація

Ще одним значним здобутком України є те, що ми, на відміну від сусідів, уникали збройних конфліктів. Українська нація завжди демонструвала свою миролюбність і здатність до компромісу.

Українці люблять боротися за справедливість, готові її відстоювати будь-коли.

5. Україна – батьківщина визначних спортсменів та діячів культури ( 2 учні )

* Наша держава останнім часом стала країною, де проходять великі спортивні події загальноєвропейського масштабу. Футбольний Євро-2012, чемпіонат світу з художньої гімнастики, молодіжні світові та європейські змагання з легкої атлетики, змагання з хокею. В 2015 році будемо приймати Євробаскет, плануємо організувати Зимову Олімпіаду.

* Здобутки на спортивній арені в першу чергу і прославили Україну на весь світ. Ми є лідерами в професійному і любительському боксі,слід пригадати перемоги братів Кличко,Олександра Усика; маємо багаторазові перемоги в легкій атлетиці, водних видах спорту, гімнастиці, біатлоні, ряді не олімпійських видів спорту. Вигравали неодноразово і різні футбольні трофеї – починаючи від виграшу кубку УЕФА і закінчуючи перемогами на турнірах для юніорських та молодіжних збірних.

* Також варто відзначити і діячів культури – співачки Руслана, Ані Лорак, Злата Огневич змусили говорити про українську естраду вдалими виступами на «Євробаченні», а режисери Марина Врода, Ігор Стрембіцький, актори Богдан Ступка, Богдан Бенюк та інші з найкращого боку презентували і презентують український кінематограф.

6. Українці – підкорювачі неба

Українці завжди були на перших ролях в «повітряних і космічних» справах – і як конструктори, і як виробники, і як пілоти військової та цивільної авіації. Слід пригадати ім’ я першого українського космонавта Леоніда Каденюка. Україна є членом так званого «космічного клубу», її ракетоносії виводять на орбіту Землі іноземні космічні кораблі. Про літакиАн-124 «Руслан», Ан-225 «Мрія» знають і їх купляють в більшості країн світу. Українська цивільна авіація вважається однією з найбезпечніших в Світі.

7. Український ВПК

Продукція військово-промислового має досі неабиякий попит в Світі. Випускає унікальні види озброєння, зокрема танк Т-84У «Оплот», а також передусім реактивні системи залпового вогню, протитанкові ракетні комплекси, засоби протиповітряної оборони тощо.

8. Вижили, попри нелюдські випробування

Український народ – унікальний. Він вижив попри те, що існував на межі «двох світів» - азійського та європейського. Таку кількість окупацій, переслідувань та етнічних чисток зазнавали в світовій історії тільки євреї. Попри все українці не просто вижили, але й почали стверджуватися як нація, здобули власну державу, в якій об’єднано майже всі етнічні українські землі.

Вчитель:  Я точно знаю,що про далеко не про всі досягнення нашої країни  ми пригадали. Їх значно більше. І до них слід обов’язково додати досягнення нашого рідного міста,нашої школи.

Вчитель: Ми пишаємося і неодмінно будемо поповнювати досягнення нашої країни.

 

Вправа «Асоціативний кущ»

-         То ж якою є наша держава? ( вільна, незалежна,миролюбива, демократична,правова,…) 

 

 

 

 

Вправа « Збери слово»

Вчитель:  - Діти,зі словом «Україна» пов’язанобагатоважливихслів.  Якісаме слова видізнаєтесь,колисамііхскладете ( роздаюнабір букв на парту ).

- А щоозначаютьці слова?  Щовонизначуть для кожного з вас?

Вправа « Незакінчене речення»:

1. Для мене Батьківщина – це…

4. У ставленні до Батьківщини я маю…

5. Бути патріотом означає…

7. Любити свій рідний край означає…

8. Я можу зробити для моєї Батьківщини…

9. Бути громадянином

Вчитель:Діти,пам’ятайте!  Ви - наша надія. Майбутнє України - у ваших руках. І кожен з Вас може зробити свій внесок у становлення нашої держави. Гарно навчайтесь, будьте справжніми синами й доньками своєї Батьківщини, своїми ділами примножуйте її славу, любіть і бережіть Україну !

ПІДСУМОК УРОКУ:

1)    Учень 10 ( ) :У всьому світі – кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

 І в нас вона одна-єдина -

це наша славна Україна.

Учень 11 ( ):  Не забувай Шевченка слів

про горду славу козаків.

Учень 12 (  ): Не забувай, що ти дитина

землі, що зветься Україна!

Учень 13 ( ) : Ми всі діти українські,

український славний рід.

 Дбаймо, щоб про нас, маленьких,

добра слава йшла у світ.

Учень 14: ( ) Свої здібності і сили

розвиваймо раз у раз.

 Щоб народу була втіха,

 і щоб користь була з нас.

Учень 15(  ): Все, що рідне, хай нам буде

найдорожче і святе.

Мої рідні, рідна мова,

рідний край наш -  над усе!

Учень 16 (  ) : Щоб про це ми не забули

ні на хвилю, ні на мить.

Хай Господь святий із неба

нас, малих, благословить.

Щоб ми у школі виростали,

вершини знань усі здолали.

Вчитель:  То ж давайте,діти,усі разом  голосно прочитаємо вірш на цьому плакаті ( « Я – маленький українець..» )( читаємо ). Мені б дуже хотілося,щоб ви  зростали  справжніми патріотами своєї країни і пишалися тим,що ви маленькі  українці!

2)    Практична колективна робота.

Зараз кожен учень на червоних сердечках напише побажання нашій країні . Все це ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина захищена любов’ю і теплом наших сердець.

Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України, ми її патріоти, а тому ми все зробимо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо Вітчизни.

( Діти під музику виконують роботу ).

Вчитель:І завершити наш перший урок я б хотіла такими словами:

 

Не розчаровуйсь в Україні.                        Не розчаровуйсь в Україні.

Немає єдності у нас,                                   Вона – свята, а грішні – ми.

То наша головна провина                В її недолі часто винні

За весь неволі довгий час.                          Її ж бо дочки і сини.

Не розчаровуйсь в Україні,   Не розчаровуйсь в Україні,

А розумій її печаль.                                      Ідеї волі певним будь,

Що робиш ти для неї нині -                                 Бо тільки той є справжнім сином,

У себе спершу запитай.                                Хто вміє неньки біль збагнуть.

Не розчаровуйсь в Україні,

                                                Вір, що мине важка пора,

Розквітне пишний цвіт калини

 В садах достатку і добра.

-         То ж пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо нашпатріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.



Обновлен 21 фев 2017. Создан 19 фев 2017