Щиро запрошую на свій сайт!

 

Природознавство




                                                                             Природознавство  3- Б  клас                        

Тема:       Як охороняти зникаючи рослини?  Червона книга України.

Мета:  ознайомити учнів з Червоною книгою та  заповідними об’єктами України, засобами збереження й охорони рослин; навчати бачити красу навколишнього світу,вести діалог,коректно ставити запитання,давати відповіді,виступати перед аудіторією; виховувати милосердя, співчуття до всього живого, готовність прийти на допомогу природі, охороняти її скрізь і завжди.

Обладнання: ілюстрації зникаючих рослин, таблиця « Рослини Червоної книги України», відео « Ботанічні сади України», екологічні  знаки,зошити,підручники.

Тип уроку:  урок – конференція.

                                              Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація знань:

Вчитель :  — Ми вже неодноразово переконувалися в тому, що життя — найчарівніше диво. Але диво це — природне, і виникло воно природним шляхом. Усе, що живе на Землі, і людина — теж, законний нащадок природи. Отже, ми з вами — родичі не тільки з усіма людьми, а й з тваринами, рослинами. Ми часто чуємо, що «природу слід охороняти», особливо — наше українське різноманіття. Ми звикли до цього заклику і навіть не замислюємося над його важливістю.

ІІІПовідомлення теми і мети уроку.

І саме тому сьогодні на цій конференції  ми будемо говорити про охорону рослин і заходи щодо їх збереження.

ІV. Прес – конференція.

Вчитель:   - На конференцію були запрошені екологи ,представники служби «Зелений патруль» , кореспонденти .

-         То ж розпочинаємо і перше питання ( спецкор 1 ж-л « Людина та довкілля» )

 

 

 

Кореспондент 1  : Доброго дня! Журнал «Людина та довкілля».

 В мене питання до екологів . Проблема охорони рослин давно вже стала актуальною. Та хотілося б ще раз з’ясувати навіщо ж все ж таки  людині треба охороняти рослини?

Вчитель: - Думаю,що конкретну відповідь нам дадуть запрошені на конференцію екологи.

 ( « Асоціативний кущ», зош.с.67 )

Еколог 1: ( )   - Повітря, вода, земля, рослини, тварини — це все, без чого неможливе життя людини. Саме рослини дають нам чисте повітря, рослини – це ліки. Рослини сприяють покращенню  нашого  гарного настрою,  Це - краса довкілля, рослини забеспечують нас тканинами, деревиною, топливом і багато іншим. І саме тому збереження рослинного світу – головне завдання  екології.  Сподіваюсь,що я відповіла на ваше питання.

( презентація ) 

 

 


                                                       РОСЛИНИ  

 

Вчитель: Слідуюче питання ( спецкор 2 ,газета « Екологія» )

Спецкор 2(  ) :  Добридень! Спецкор газети « Екологічна безпека » і в мене таке запитання: без рослин життя людини не можливе,але сама ж людина рослини і знищує. Яка  саме діяльність людини призводить до зменшення чисельності  рослин у природі? Дякую.

 Еколог 2 : () Думаю,що я дам вам відповідь на це питання. Природна рослинність — найбеззахисніша перед діяльністю людини. Осушення боліт, розорювання степів, забруднення водойм і повітря,  гаси від автотранспорт, створення гідростанцій і водоймищ, підвищення поголів'я худоби в гірських районах, надмірна заготівля рослин, як лікарської сировини, навмисне випалювання трав’янистого покриву, вирубування лісів і це ще не все, що вкрай негативно вплинуло на рослинний світ і планети, і  нашої країни, і  області.

Вчитель:  Чи є питання у присутніх до доповідача? 

 

  Спецкор 3 () : Добрий день ! Журнал « Абетка довкілля». На привеликий жаль, багато рослин ми можемо побачити вже дуже рідко і саме  ці рослини заносять до Червоної книги. Чи можна дізнатись, яка саме кількість рослин занесена до Червоної книги України І скільки рослин  дніпропетровської області ?

« Зелений патруль» 1 ( Місан ) :  - Так, основним  документом, в якому зібрані  матеріали про сучасний стан рідкісних рослин і таких, що знаходяться під загрозою зникнення є  Червона книга. Червона книга України була створена у 1980 році. І за останніми даними у неї занесено близько 826 видів рослин, які вкрай потребують охорони і розмноження. Щодо  списку рослин дніпропетровської області,які  занесені до Червоної книги ,то до нього входить 66 видів , з них:

 рослин — 56; водоростей — 4; грибів — 6.

Серед них за природоохоронним статусом:

вразливих — 40; рідкісних — 11; неоцінених — 10;

зникаючих — 4; зниклих у природі — 1;

-         Пропоную подивись таблицю «Рослини,занесені до Червоної книги України»

Вчитель:   ( розгляд таблиці « Рослини Червоної книги України» )

Вчитель: - Продовжуємо конференцію.  Слідуюче питання.

Спецкор 4 : (  ) - Доброго дня! Екологічне видання « Екотиждень» . Звичайно,що держава не може обходити питання охорони природи і конкретно рослин.  Скажіть,будь ласка, які ж найдієві заходи  держави в цьому напрямку? Дякую.

«Юннати» (  ) Для збереження рослинного світу держава створює Національні парки. Це найбільша природоохоронна одиниця. Їх – 4Шацький, Азово-Сиваський, Карпатський і  Синевір. Також створюють  ботанічні сади,які вважають музеєм живої природи. Їх існує 33. Найвідоміший – Нікітський у місті Ялта ,Крим. Пропоную зараз коротку заочну мандрівку деяким ботанічними садами садом. ( відео)  

Юннати 2 : - А ще треба добре знати правила поведінки на природі.

 Вчитель: Оскільки це стосується всіх,то у всіх і перевіремо  правил поведінки на природі ( пригадування за знаками )

 

Гра :    "Можна - не можна”.


Можна:

саджати квіти‚ рослини;

охороняти рідкісні рослини;

берегти молоді рослини;

милуватися красою природи;

прибирати місце відпочинку.

Не можна:

ламати гілок дерев;

обдирати кору дерев;

рвати багато квітів;

збивати гриби ногами;

 

-         Ото  ж,коли ви побачите ось такі екологічні знаки,то обов’язково їх дотримуйтеся! 

Вчитель:   - Наша конференція підійшла до завершення і  зараз прозвучить заклик  учасників конференції ( вірш «Бережіть природу!»  )

Бережіть природу!

Погляньте навкруги - природа загинає!

Від нашої байдужості вона лише страждає!

Благаю бережіть її, тому що того варта.

Людина мисляча, вона на краще здатна.

Якщо довкілля знищимо - навік осиротіємо.

Хіба ми варвари? Ми що любить не вміємо?

І деревце, і квіточку, травиночку - усе цінуймо.

Ліси, гаї і парки й лісосмуги – це легені планети.

А ми, як все, не бережемо і це вже не секрети.

Джерельце, річку, озерце від бруду захищайте.

Спішіть робить добро, даремно час не гайте.

V. Підсумок уроку :

1) Гра «Мікрофон»

 - Чи дійсно проблема охорони рослин дуже є актуальною?

- На вашу думку, Червона книга,ботанічні сади можуть допомагають зберігати рослини?

2)  Творча робота « Озелени рідний край» ( на контурних картах України  діти малюють рослини під музику)

VІІ. Д/з:  - Матеріали сьогоднішньої конференції ви зможете знайти у підручнику на с.130 – 132.



Создан 19 фев 2017